neuschwanstein

hallo,

Met werkweek gingen we naar Neuschwanstein dat is een heel groot kasteel dicht bij Fussen.  Het Disneykasteel is op dit kasteel gebaseerd. dit was het kasteel

Jammer genoeg was de dag dat wij kwamen het heel mistig en regende het best wel hard. Je moest eerst een stukje omhoog voordat je bij Neuschwanstein aankwam je kon kiezen of je met paard en wagen ging of lopend, Ik heb gekozen om het lopen te doen het was, maar een kwartier lopen dus het viel mee na 40 minuten mochten we naar binnen waar we een rondleiding kregen via een audio. Ik vond het een beetje lang dradig en moet zeggen dat ik van wat ze hebben gezegt niet zoveel heb onthouden. Ik weet wel nog dat het voor lodewijk was gemaakt en dat het nog niet helemaal af was, omdat hij vroeg was gestorven, ik vond het er wel heel mooi uitzien en vond het echt gigantisch met heel veel pracht en praal en als je daar woonde je ook wel een erg belangerijk moest voelen, van mij had de audio korter gemogen of er zelfs helemaal uit kijken vond ik leuk om te doen maar geen 20 minuten. Ik heb liever dat ik het op mijn eigen tempo kan doen en bij kamers die ik mooi vind langer blijven staan en kamers die ik minder mooi vond sneller doorlopen.

zo zag het er van binnen uit.

het uitzicht was wel heel prachtig en denk als het wat minder mistig was geweest nog mooier je zag de bergen in verte en je zag hoe hoog we eigenlijk wel niet zaten en als je omhoog liep waren er ook verschillende paden waar je uit kon kiezen dat vond ik erg leuk .

Plaats een reactie